Reklama wideo na Facebooku w wielu przypadkach skuteczniejsza niż reklama graficzna. O tym nie trzeba nikogo przekonywać. Film przyciąga uwagę i zatrzymuje wzrok na dłużej. O czym warto pamiętać decydując się na taka formę reklamy?

W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto zainwestować w reklamę wideo na Facebooku.

Czas trwania wideo na Facebooku

Pamiętaj o tym, że zbyt długie wideo nie nadaje się na Facebooka. Na takie produkcje lepszy będzie Youtube. Dlaczego? Dokładnie wyjaśnienie, znajdziesz w tym artykule.  Reklama wideo na Facebooka powinno mieć do 90 sekund, maksymalnie 120 sekund. Według badań, po tym czasie użytkownik się znudzi i zacznie przewijać tzw. news feeda.

Reklama wideo na Facebooku

Wideo na Facebooku to najlepszy sposób na promocję Twojej marki

Zacznij ciekawie

Jak najlepiej zatrzymać odbiorcę? Oczywiście, że ciekawą treścią! Pamiętaj, że najważniejsze są pierwsze sekundy! Jak film będzie od początku nudny nie łódź się, że ktoś będzie czekał 30 sekund na rozwinięcie akcji. Może masz jakieś fajne, ciekawe ujęcie? Im mniej standardowo, tym lepiej. Może zacznij od ujęcia z drona?

Pamiętaj o zasięgach!

Pamiętaj, aby wgrywać film bezpośrednio na Facebooka, nigdy nie linkuj z YT. To obetnie Twoje zasięgi.

Napisy do filmu na Facebooku

Większość użytkowników korzysta z Social Mediów w miejscu publicznym – czekając na autobus, siedząc w poczekalni, czy będąc w podróży. W takich miejscach nikt nie przegląda Facebooka z włączonym dźwiękiem ( chyba, że ma słuchawki). Nie zapomnij zatem o wgraniu napisów do filmu! Inaczej wypowiedź oglądana na filmie może być niezrozumiała. Tego przecież nie chcemy😊

Miniatura zdjęcia

Niektórzy z internautów mają włączoną opcję blokady autoodtwarzania, co powoduje, że film sam się u nich nie włączy. Aby trafić do tych odbiorców warto pomyśleć nad ciekawą i intrygującą miniaturą – czyli zdjęciem na początek filmu. Facebook sam podpowiada kadry z filmu, ale równie dobrze możemy załączyć własne zdjęcie, czy grafikę. Najważniejsze jest to, aby miniatura przyciągała uwagę odbiorców.

Reklama wideo na Facebooku

Pamiętaj o tym, że zbyt długie wideo nie nadaje się na Facebooka

Reklama wideo na Facebooku

Jeśli chcesz, aby Twoje wideo obejrzało jak najwięcej osób, zaznacz w celu reklamy: wyświetlenia filmu. Dzięki temu, Facebook skieruje reklamę w stronę osób o największej skłonności do zapoznania się z materiałem wideo.

Reakcja na film, czyli CTA ( z ang. Call to action)

Dobrze, jak Twój film zakończy się „pokierowaniem” użytkownika w dalszych krokach. Zachęć go do nawiązania kontaktu, odwiedzenia Twojej strony internetowej. Jeśli celem reklamy wideo na Facebooku  jest np. wyświetlenia filmu, to przejdź do  „Dodaj adres URL witryny”, a następnie użyć opcji „Wezwanie do działania”.

Pomyśl o odbiorcach

Możesz tworzyć listy odbiorców Twojego wideo. Dzięki temu będziesz wiedział, którzy użytkownicy obejrzeli film do końca – czyli są najbardziej zaangażowaną grupą odbiorców. Do nich możesz kierować inne kampanie, np. z celem konwersją.

Jeśli chcesz podkręcić marketing Twojej filmy i zlecić nakręcenie filmu reklamowego nic prostszego. Skontaktuj się z nami, a otrzymasz bezpłatną wycenę usługi!

Autor: Agata Panas