Każdy, kto posiada profil na Facebooku, prędzej czy później, będzie szukał sposobu na zwiększenie swoich zasięgów. Im będą one większe, tym nasze posty będą bardziej widoczne dla użytkowników. To z kolei prosta droga do sukcesu i satysfakcja ze skutecznie prowadzonego fanpage’a. Jak zatem zwiększyć zasięgi na Facebooku?
Facebook zwiększa zasięgi jeśli widzi, że jakiś post wzbudza ciekawość. Można się zastanowić, jak on to widzi? To nic trudnego, działa tu sprytny algorytm, który zlicza liczbę lajków, klików, czy też komentarzy. Jeśli uzna, że treść wzbudziła pozytywny odzew, nagrodzi nasz trud udostępnieniem posta większej liczbie odbiorców. Dzięki temu zwiększamy swoje zasięgi na Facebooku, czyli więcej osób widzi naszego posta, a wśród nich może i nasi przyszli klienci.
Zasięg możemy zwiększyć w sposób organiczny (darmowy) lub płatny (Facebook Ads). Jako, że zapłata za reklamę to trochę droga na skróty (oczywiście, skuteczna😊), to spróbujmy przyjrzeć się tym darmowym sposobom.
Zadawaj pytania, zachęcaj do komentowania. Być może uda się Tobie rozbudzić prawdziwą dyskusję pod postem. Facebook uzna, że Twój post jest angażujący i pokaże go większej liczbie użytkowników. Pozytywny odzew zawsze budzą konkursy. Wiadomo, wygrana kusi😊
Przykładem wspaniałej zachęty do interakcji jest post biura podróży ITAKA. W grafice pojawia się prośba o podzielenie się zdjęciem z rajskich wakacji. Sami zobaczcie ile osób postanowiło wziąć udział w zabawie.
Zajrzyj w swoje statystyki, sprawdź, kiedy Twoi obserwujący są najbardziej aktywni. Zamieszczaj posty z głową! Nie eksperymentuj z postem wrzuconym o 3 w nocy. Dokładny spis, kiedy warto wrzucać posta znajdziesz w tym artykule.
Wrzucenie posta poprzez komórkę jest nagradzane większym zasięgiem na Facebooku. Spróbuj takiej metody.
Treści, czyli dobry content, to klucz do sukcesu. Musi być różnorodnie, ciekawie i oryginalnie. Nie ma nic gorszego niż przewidywalny profil w mediach społecznościowych. Co ciekawe, nawet jeśli wydasz krocie na reklamę, a Twój profil zwyczajnie będzie nudny , to przegrywasz.
Szukaj ciekawostek, twórz własne grafiki, baw się zdjęciami, rób ankiety.
Czasem warto poszperać w nowinkach branżowych, poszukać fajnych treści na stronach zagranicznych. Może zabawna gra słów jak to robi Lidl?
Media społecznościowe kochają treści wideo, dzięki czemu zwiększy nasze zasięgi na Facebooku. Możesz zrobić film instruktażowy (np. jak kucharz w Twojej restauracji gotuje rosół?), film produktowy (pokażesz jak dokładnie wygląda produkowana przez Ciebie zabawka), film przedstawiający Twoich pracowników (np. zespół pracujący w salonie) i wiele, wiele innych.
Wideo świetnie wykorzystuje Kajetana Kajetanowicz na swoim profilu.
Jeśli sam nie czujesz się na siłach, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Chętnie pomożemy nakręcić Twój film.
Facebook nie lubi jak odsyłasz użytkowników do konkurencji. Nikt tego nie lubi😊 Nie wrzucaj zatem linków bezpośrednio w posta – możesz je wrzucić w komentarz. Nie odsyłaj do filmu umieszczonego na YouTube.
Pokaż się swoim odbiorcom i zaprezentuj swój produkt lub usługę. Transmisja live udowadnia, że za marką stoi człowiek. Do tego jest to treść video, którą Facebook dodatkowo promuje.
Świat działa dziś szybko, nikt nie lubi czekać kilka godzin na odpowiedz. Reaguj, odpowiadaj, bądź uprzejmy (nawet jeśli bardzo tego nie chcesz😊). Jeśli nie masz czasu reagować na bieżąco, skorzystaj z profesjonalnej firmy, która będzie pilnowała Twój profil. (link) Nigdy nie zostawiaj pytań bez odpowiedzi!
Bardzo lubię sposób w jaki odpowiada Netflix – ich styl jest luźny, humorystyczny, idealnie wpisujący się w profil persony.
Daj się poznać, pokaż swój profil. Warto uczestniczyć w grupach, które zajmują się danym tematem. Przykładowo, jeśli jesteś producentem zabawek, bądź aktywny w grupie parentingowej. Pokaż, że jesteś i znasz się na tym, co robisz. Nie ma odpowiedniej dla Ciebie grupy? Świetnie! Stwórz ją.
Facebook to narzędzie rozrywkowe. Najczęściej korzystamy z mediów społecznościowych aby się chwile zrelaksować, odstresować, zobaczyć jakiś ciekawy filmik. Nie bój się puszczać oko do odbiorców. Śmieszny mem, zabawny żart, intrygujące zdjęcie, czy viral są na wagę złota.
Spraw, aby Twój post był przejrzysty, ładny graficznie. Korzystaj z emotikonek, one przyciągają uwagę. Tylko nie przesadź!
Przykład ciekawego posta z Rainbow Tours.
Nie masz pomysłu na content do Twoich Social Mediów? Skontakuj się z nami! Chętnie poprowadzimy Twój kanał w mediach społecznościowych.
Autor: Agata Panas
POLECAMY TAKŻE: