Z roku na rok coraz więcej firm korzysta z wideo marketingu. Marki stawiają na transmisje live, profesjonalne filmy reklamowe, instruktażowe i wiele innych. Nie ma się co dziwić, wideo w 2022 będzie stanowiło 82% ruchu internetowego. Nawet jeśli twoja marka nie ma jeszcze doświadczeń w wideo to najlepszy czas na podjęcie pierwszych kroków w tym najgorętszym, marketingowym trendzie ostatnich lat.
Filmy wideo idealnie wpisują się w dzisiejszego odbiorcę mediów społecznościowych. Nie wymagają zbytniego skupienia uwagi (jak czytanie – sic!), szybko przekazują informacje, są atrakcyjne w odbiorze. Jeśli wierzyć badaniom, to w 2022 roku ruch wideo będzie stanowił 82% całego ruchu internetowego. To aż 15 krotnie więcej niż w 2017! (źródło: cisco.com) Warto inwestować w wideo marketing.
Jest o co walczyć, tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Według najnowszego raportu Wyzowl, aż 96% firm, zwiększa budżety na wideo marketing, a 99% firm nadal będzie inwestować w treści wizualne.
Filmy już dawno przestały być kojarzone tylko z YouTube. Dziś są motorem napędowym większości dobrze pozycjonowanych stron internetowych i mediów społecznościowych. Dobre wideo to najskuteczniejszy i najbardziej pożądany rodzaj treści. Jest wiele badań mówiących o tym, że filmy znacznie bardziej stymulują cześć wizualną i słuchową mózgu. W związku z tym, szybciej tworzą więź emocjonalną z odbiorcą niż np. obraz, czy tekst. Według badań, 20% użytkowników przeczyta treść, a 80% użytkowników wybierze treści wizualne.
O tym, że chętniej oglądamy filmy niż czytamy świetnie wiedzą algorytmy mediów społecznościowych, nagradzając twórcę wideo lepszymi zasięgami. Dzięki temu, marka staje się bardziej widoczna dla potencjalnych klientów. To jedna ze skuteczniejszych metod osiągania dobrych wyników w ruchu organicznym, czyli darmowym.
Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki
Dobry pomysł na wideo to podstawa. W dużej mierze zależy od tego, czym się aktualnie zajmujemy, jaki mamy cel sprzedażowy i pomysł na rozwój swojej marki.
Jeśli przykładowo prowadzisz bloga o ogrodnictwie możesz swoim odbiorcom pokazać jak uporządkować ogródek na wiosnę. Jeśli jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego pokaż jak wygląda Twój lokal, jakich sprzętów używasz i kto u Ciebie pracuje. Innymi słowy, ludzie chcą wiedzieć więcej, chcą poznać Twoją markę zza kulis. W końcu chęć podglądania cechuje większość użytkowników mediów społecznościowych.
Świetnym pomysłem, jest pokazanie funkcjonalności danego produktu. Jeśli np. sprzedajesz hulajnogi elektryczne to pokaż jak one działają. Potraktuj wideo jak bardziej przystępną instrukcję obsługi.
Filmy budzą zaangażowanie – to już wiemy. Ale jak zwiększyć współczynnik konwersji? Metod jest kilka.
Wideo znakomicie wypada jako treść wklejona do mailingów. Możesz w nim pokazać swój, konkretny produkt, swoją firmę, czy przygotować poradnik na konkretny temat. Tak przygotowana dynamiczna i atrakcyjna treść zapadnie klientom w pamięć, bardziej niż treść pisana. Dodatkowo, wyróżnisz się pośród setek nudnych e-maili, które często nieczytane, trafią do kosza.
Dobrym pomysłem jest nagranie video referencji o firmie. Według badań, aż 95% osób czyta opinie o danym produkcie, zanim go zakupi. Idąc tym tropem, o ile bardziej wiarygodna będzie rekomendacja, jeśli ktoś pokaże się na filmie i przedstawi nie tylko z imienia i nazwiska ale i udostępni swój wizerunek?
Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki
Źródło: https://www.hotjar.com/
Świetną opcją na zwiększenie konwersji są popularne wideo na żywo, tzw. live’y. Pomyśl o tym, czy nie warto zorganizować spotkania na żywo i odpowiedzieć na nurtujące pytania Twoich klientów? W ten sposób pokażesz im, że nie są Tobie obojętni. Dodatkowo, Twoja chęć odpowiadania na pytania na żywo, pokazuje, że Twoja marka jest autentyczna. W końcu musisz być przygotowany na różne pytania. Podczas „wejścia na żywo” nie wypada się gubić w odpowiedziach, czy nerwowo spoglądać na zegarek😊
Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki
Dzisiaj każdy ma smartfon, którym może nakręcić dobry film. Jest mnóstwo aplikacji, które pomogą w jego zmontowaniu. Ale UWAGA filmy muszą mieć dobrą jakość. Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy obraz jest rozmazany, dźwięk przerywa, a my co rusz znikamy z kadru. Taki film nie wzbudzi zainteresowania, a, co gorsze, może nam zaszkodzić. Owszem, są wyjątki, kiedy treść na filmie usprawiedliwia słabą jakość, ale to się dzieje naprawdę rzadko.
Jeśli nie czujesz się pewnie, masz opory przed wystąpieniem, lepiej zostawić nagranie profesjonalistom, którzy mają doświadczenie w temacie video marketingu. Profesjonalna obsługa zapewni Tobie scenariusz, nagranie i produkcję. Nie musisz się o nic martwić.
Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki
Koszt filmu promocyjnego jest zależy od wielu czynników. Jedna produkcja może być nagrana w jednej lokalizacji, z jedną wypowiedzią eksperta, a inna w pięciu różnych miejscach z wieloma statystami. Niektóre wideo, szczególnie filmy instruktażowe, wymagają użycia animacji lub grafik, aby w prosty sposób wyjaśnić daną kwestię. Dlatego każdy pomysł wycenia się indywidualnie. Pamiętaj, że nakłady poniesione na wideo marketing zwracają się z nawiązką. Za film płacisz raz, a kupony od dobrego contentu odcinasz przez kilka lat.
Jeśli chciałbyś, aby Twoja marka podjęła wyzwanie i spróbowała sił w wideo marketingu zapraszamy do kontaktu z Link Media. Zaczniemy od bezpłatnej wyceny Twojego pomysłu lub przedstawimy Tobie optymalną ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.
Autor: Agata Panas
Foto: Freepik.com
POLECAMY TAKŻE: