Z roku na rok coraz więcej firm korzysta z wideo marketingu. Marki stawiają na transmisje live, profesjonalne filmy reklamowe, instruktażowe i wiele innych. Nie ma się co dziwić, wideo w 2022 będzie stanowiło 82% ruchu internetowego. Nawet jeśli twoja marka nie ma jeszcze doświadczeń w wideo to najlepszy czas na podjęcie pierwszych kroków w tym najgorętszym, marketingowym trendzie ostatnich lat.

W tym artykule dowiesz się co to jest wideo marketing i dlaczego warto inwestować w filmy dla swojej marki. 

Filmy wideo idealnie wpisują się w dzisiejszego odbiorcę mediów społecznościowych. Nie wymagają zbytniego skupienia uwagi (jak czytanie – sic!), szybko przekazują informacje, są atrakcyjne w odbiorze. Jeśli wierzyć badaniom, to w 2022 roku ruch wideo będzie stanowił 82% całego ruchu internetowego. To aż 15 krotnie więcej niż w 2017! (źródło: cisco.com) Warto inwestować w wideo marketing.

Jest o co walczyć, tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Według najnowszego raportu Wyzowl, aż 96% firm, zwiększa budżety na wideo marketing, a 99% firm nadal będzie inwestować w treści wizualne.

Dlatego właśnie teraz jest najlepszy czas, żeby zacząć swoją przygodę z filmem. 

Odbiorcy i … algorytmy kochają wideo

Filmy już dawno przestały być kojarzone tylko z YouTube. Dziś są motorem napędowym większości dobrze pozycjonowanych stron internetowych i mediów społecznościowych. Dobre wideo to najskuteczniejszy i najbardziej pożądany rodzaj treści. Jest wiele badań mówiących o tym, że filmy znacznie bardziej stymulują cześć wizualną i słuchową mózgu. W związku z tym, szybciej tworzą więź emocjonalną z odbiorcą niż np. obraz, czy tekst. Według badań, 20% użytkowników przeczyta treść, a 80% użytkowników wybierze treści wizualne.

O tym, że chętniej oglądamy filmy niż czytamy świetnie wiedzą algorytmy mediów społecznościowych, nagradzając twórcę wideo lepszymi zasięgami. Dzięki temu, marka staje się bardziej widoczna dla potencjalnych klientów. To jedna ze skuteczniejszych metod osiągania dobrych wyników w ruchu organicznym, czyli darmowym.

Prowadzenie konta Facebook

Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki

Dobry pomysł kluczem do sukcesu

Dobry pomysł na wideo to podstawa. W dużej mierze zależy od tego, czym się aktualnie zajmujemy, jaki mamy cel sprzedażowy i pomysł na rozwój swojej marki.

Jeśli przykładowo prowadzisz bloga o ogrodnictwie możesz swoim odbiorcom pokazać jak uporządkować ogródek na wiosnę. Jeśli jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego pokaż jak wygląda Twój lokal, jakich sprzętów używasz i kto u Ciebie pracuje. Innymi słowy, ludzie chcą wiedzieć więcej, chcą poznać Twoją markę zza kulis. W końcu chęć podglądania cechuje większość użytkowników mediów społecznościowych.

Świetnym pomysłem, jest pokazanie funkcjonalności danego produktu. Jeśli np. sprzedajesz hulajnogi elektryczne to pokaż jak one działają. Potraktuj wideo jak bardziej przystępną instrukcję obsługi.

Wideo marketing a współczynnik konwersji

Filmy budzą zaangażowanie – to już wiemy. Ale jak zwiększyć współczynnik konwersji? Metod jest kilka.

  • Video e-mail

    Wideo znakomicie wypada jako treść wklejona do mailingów. Możesz w nim pokazać swój, konkretny produkt, swoją firmę, czy przygotować poradnik na konkretny temat. Tak przygotowana dynamiczna i atrakcyjna treść zapadnie klientom w pamięć, bardziej niż treść pisana. Dodatkowo, wyróżnisz się pośród setek nudnych e-maili, które często nieczytane, trafią do kosza.

 

  • Video-referencje

    Dobrym pomysłem jest nagranie video referencji o firmie. Według badań, aż 95% osób czyta opinie o danym produkcie, zanim go zakupi. Idąc tym tropem, o ile bardziej wiarygodna będzie rekomendacja, jeśli ktoś pokaże się na filmie i przedstawi nie tylko z imienia i nazwiska ale i udostępni swój wizerunek?

Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki

Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki

Źródło: https://www.hotjar.com/

  • Transmisje na żywo, live’y.

    Świetną opcją na zwiększenie konwersji są popularne wideo na żywo, tzw. live’y. Pomyśl o tym, czy nie warto zorganizować spotkania na żywo i odpowiedzieć na nurtujące pytania Twoich klientów? W ten sposób pokażesz im, że nie są Tobie obojętni. Dodatkowo, Twoja chęć odpowiadania na pytania na żywo, pokazuje, że Twoja marka jest autentyczna. W końcu musisz być przygotowany na różne pytania. Podczas „wejścia na żywo” nie wypada się gubić w odpowiedziach, czy nerwowo spoglądać na zegarek😊

Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki

Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki

Jakość nie bez znaczenia

Dzisiaj każdy ma smartfon, którym może nakręcić dobry film. Jest mnóstwo aplikacji, które pomogą w jego zmontowaniu. Ale UWAGA filmy muszą mieć dobrą jakość. Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy obraz jest rozmazany, dźwięk przerywa, a my co rusz znikamy z kadru. Taki film nie wzbudzi zainteresowania, a, co gorsze, może nam zaszkodzić. Owszem, są wyjątki, kiedy treść na filmie usprawiedliwia słabą jakość, ale to się dzieje naprawdę rzadko.

Pamiętajmy o tym, że dzisiejsi odbiorcy są wymagający!

Jeśli nie czujesz się pewnie, masz opory przed wystąpieniem, lepiej zostawić nagranie profesjonalistom, którzy mają doświadczenie w temacie video marketingu. Profesjonalna obsługa zapewni Tobie scenariusz, nagranie i produkcję. Nie musisz się o nic martwić.

O czym warto pamiętać nagrywając film:

  • Pamiętaj o tym, że nagranie nie może być długie. O ile na YouTube dłuższa forma jest dopuszczalna, to już np. na Facebooku celuje w filmy nie dłuższe niż 2-3 minuty.
  • Film musi być zrobiony w odpowiednym formacie. Filmy poziome to domena YouTube, jeśli nagrywamy na Instagamie film musi być pionowy lub kwadratowy. Podobnie jest na Facebooku. Pamiętajmy o tym, że większość użytkowników ogląda filmy na komórce, musimy o tym pomyśleć zanim zaczniemy budować swój content.

    Wideo marketing dla firm

    Wideo marketing. Najlepszy sposób na promocję marki

  • CTA (ang. Call to Action). Twoje wideo to nie tylko ciekawa historia, ale przede wszystkim określony cel. Dlatego nie zapominaj o tzw. CTA, czyli „wezwaniu do działania”. Poinstruujmy widza, gdzie ma szukać promowanego produktu, jak go zakupić, w jaki sposób może się z nami skontaktować.
  • Zadbaj o światło! Dobre oświetlenie sprawi, że film będzie estetyczny i atrakcyjny w odbiorze.
  • Ważny jest również odpowiedni dobór słów kluczowych, opisu i tytułu filmu. Zróbmy to możliwie najtrafniej, aby przyciągnąć jeszcze więcej odbiorów na nasza stronę.
  • Dodaj do filmu napisy. Pamiętaj o tym, że większość użytkowników nie ma możliwości oglądać filmu z włączonym dźwięki (bo np. jadą autobusem i nie mają ze sobą słuchawek).
  • Regularność mile widziana. Jeśli już zdecydowałeś się nagrywać filmy, nie pozostaje nic innego niż stworzyć swój plan działania. Warto wrzucać filmy regularnie, przyzwyczajać użytkowników do nowych, atrakcyjnych treści.

Ile kosztuje film promocyjny?

Koszt filmu promocyjnego jest zależy od wielu czynników. Jedna produkcja może być nagrana w jednej lokalizacji, z jedną wypowiedzią eksperta, a inna w pięciu różnych miejscach z wieloma statystami. Niektóre wideo, szczególnie filmy instruktażowe, wymagają użycia animacji lub grafik, aby w prosty sposób wyjaśnić daną kwestię.  Dlatego każdy pomysł wycenia się indywidualnie. Pamiętaj, że nakłady poniesione na wideo marketing zwracają się z nawiązką. Za film płacisz raz, a kupony od dobrego contentu odcinasz przez kilka lat.

Chcesz spróbować wideo marketingu?

Jeśli chciałbyś, aby Twoja marka podjęła wyzwanie i spróbowała sił w wideo marketingu zapraszamy do kontaktu z Link Media. Zaczniemy od bezpłatnej wyceny Twojego pomysłu lub przedstawimy Tobie optymalną ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Autor: Agata Panas

Foto: Freepik.com

POLECAMY TAKŻE:

Copywriter niemiecki – dlaczego warto zainwestować?