Filmy instruktażowe to znakomite uzupełnienie działań marketingowych marki. Mają za zadanie wyjaśnić działanie danego produktu, czy usługi. Dla wielu klientów przedstawienie funkcjonalności czy możliwych zastosowań jest kluczowe przy podjęciu decyzji kupna.

W tym artykule dowiesz się, po co Twojej marce film instruktażowy?

Film instruktażowy to świetny pomysł na promocję Twoich produktów. Dzięki niemu jesteś w stanie w przystępny  i atrakcyjny sposób wyjaśnić Klientowi obsługę urządzenia, czy produktu i sprawić, że szybciej zdecyduje się na zakup. A co najważniejsze, użytkownicy są trzy razy bardziej skłonni do obejrzenia wideo instruktażowego na YouTube, niż do zapoznania się z instrukcją w formie pisanej (źródło: Google/Ipsos Connect, Human Stories Study). Dzięki temu łatwiej i szybciej trafisz do swojego potencjalnego odbiorcy, czyli do Twoich klientów!

WAŻNE: Większość klientów ogląda filmy instruktażowe przed zakupem towaru lub usługi. Przystępny i atrakcyjny komunikat przedstawiony w explainer video pomaga skutecznie zwiększać konwersje i wpływa na decyzje zakupowe swoich odbiorców.

Dla kogo film instruktażowy jest odpowiedni?

Film instruktażowy nadaje się dla praktyczniej każdej branży.  Dlatego wszędzie, gdzie jako marka chcemy pochwalić się wiedzą na temat sprzedawanych czy oferowanych przez nas usług czy produktów warto takie wideo wykorzystać!

Przykładny poniżej:)

Film instruktażowy wykonany dla Kliniki Leczenia Niepłodności. Położna opowiada o tym, jak prawidłowo przygotować się do ciąży, ponieważ zajmuje się tym tematem zawodowo.  Dzięki temu w nienachalny sposób przekonuje użytkownika do skorzystania z usługi badań ginekologicznych w Klinice. Dodatkowo chwalimy się naszymi możliwościami oraz kompetentnym i merytorycznym zespołem.




Film o tym, jak nałożyć dekoracyjne tynki strukturalne na ściany. To jedne z wielu porad, które znajdziemy na kanale sklepu budolwanego. Tego typu filmy przekonują  użykowników YT, którzy przykładowo są w trakcie remontu swojego domu.




Film instruktażowy dla opiekunów osób starszych. W prosty sposób przedstawia instrukcję podniesienia podopiecznego z wózka na łóżko. To znakomity film szkoleniowy dla osób, które chcą zostać opiekunami.

https://www.youtube.com/watch?v=qziEYBmJze8

Film instruktażowy wykonany w wersji animowanej. Instruktaż dla potencjalnego Dawcy szpiku.




Bardzo chętnie oglądane przez użytkowników są przepisy kulinarne na YouTube. Tym razem sieć sklepów spożywczych zrobiła film o przepisie na swoje zielone babeczki Wielkanocne. Filmy instruktażowe-kulinarne przekonują użytkowników kanału YT również do zakupów w konkretnej sieci sklepów spożywczych.




Najbardziej skomplikowane ( i najdroższe) są filmy instruktażowe wykonane metodą animacji. Dają one możliwość przedstawienia skomplikowanych danych w prosty i ciekawy sposób dla użytkownika. Wykorzystanie metody animacji jest bardzo popularne przy np. wyjaśnieniu trudnych przepisów podatkowych.




 

 

Czasami filmy instruktażowe wykorzystywane są na potrzeby wewnętrzne firm np. w celu szkolenia pracowników, czy podczas wprowadzania nowych instrukcji, strategii sprzedażowej produktu, czy ogólnych danych dotyczących firmy.

Jak zrobić film instruktażowy?

Najważniejszą funkcją filmu instruktażowego jest przekazanie zaawansowanej wiedzy o danym produkcie czy usłudze. Nie jest to film reklamowy, gdzie przekonujemy klienta do zakupu.

Taki rodzaj wideo to okazja do pochwalenia się wiedzą, którą posiada firma  na temat swoich produktów.

Dodatkowo informacje zawarte w filmie instruktażowym budzą większe zaufanie niż słowo pisane. Jako klienci doceniamy to, że ktoś nie chce nam sprzedać przysłowiowego „kota w worku” tylko otwarcie pokazuje swoje produkty.

Do tego częściej i chętniej kupujemy produkty, które znamy z filmów instruktażowych. Według wielu badań klient wybiera produkt, który zna lub taki, który wcześniej widział.

Pokazujemy wady innych, konkurencyjnych produktów. Oczywiście, nie robimy tego nachalnie, jednak wyeksponowanie walorów swoich produktu czy swoich usług, jednocześnie wskaże na słabości firm konkurencyjnych.

Film instruktażowy. Po co logo?

Filmy instruktażowe to znakomite uzupełnienie działań marketingowych marki

Film instruktażowy. Informacja sprzedana w przystępny sposób.

Filmy instruktażowe są średniej długości, trwają z reguły od 30 sekund do kilku minut. Zbyt długa treść może znudzić użytkownika, a zbyt krótka nie dostarczy mu niezbędnych informacji. Warto wybrać osobę, która będzie grała „główną rolę”. Może to być pracownik firmy lub wynajęty aktor. Potrzebny jest bohater z charyzmą tzw. osoba medialna, która lubi występy przed kamerę. Ważne, aby scenariusz był napisany w przystępny sposób. Wiedza ekspercka jest na wagę złota, jednak musimy wziąć pod uwagę, że ogląda nas odbiorca, który być może nie ma zielonego pojęcia o danych produkcie. Film powinien być atrakcyjny w odbiorze. Świetnym pomysłem jest zastosowanie animacji. W taki sposób szczególnie warto przedstawić trudne dane np. statystyki czy liczby.

Jeśli mamy już gotowy materiał można go dystrybuować w wielu miejscach m.in w swoich Social Mediach, na kanale YouTube, na swojej stronie internetowej lub w Newsletterze jako uzupełnienie contentu dla użytkowników.

Co to jest explainer video?

Film instruktażowy inaczej nazywa się explainer video. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa explain, czyli inaczej jest to film wyjaśniający. Konstrukcja explainerów cechuje się krótką formą przedstawioną prostym językiem.

Film instruktażowy cena

Explainer video

Film instruktażowy inaczej nazywa się explainer video.

Cena filmu instruktażowego zależy od jego poziomu jej skomplikowania. W niektórych przypadkach sprawdzi się bardzo prosty film z jednym mówiącym ekspertem. Czasem warto wykonać trochę więcej zdjęć, dodać efektowne ujęcia z drona, czy ciekawą muzykę. Najdroższe są filmy instruktażowe wykonane metodą animacji. Wymagają one sporo pracy i umiejętności dobrego grafika. Niektóre produkcje wymagają dodatkowo nagrań lektorskich, przedstawienia danych w formie graficznej, wykupienia muzyki czy wynajęcia profesjonalnych aktorów. Takie działania generują dodatkowe koszty naszej produkcji. Wszystko zależy od potrzeb klienta.

W jaki sposób obliczana jest cena produkcji filmu instruktażowego? CZYTAJ WIĘCEJ

Jedno jest pewne taka inwestycja na pewno się opłaci!

Jeśli jesteś zainteresowany bezpłatną wyceną, zapraszamy do kontaktu. Chętnie wycenimy Twój projekt lub podpowiemy, jaki film najlepiej się u Ciebie sprawdzi.

Autor: Agata Panas

POLECAMY TAKŻE:

Transmisja na żywo YouTube. Live bez tajemnic