Jak pewnie wiesz, YouTube to niekwestionowany „król filmów”. Szacuje się, że z tego medium korzysta obecnie 2,24 miliarda użytkowników. Transmisja na żywo na YouTube pozwoli Tobie zdobyć przynajmniej kilka okruszków z tego tortu. Dlatego warto podążać za trendami i skusić się na live!

YouTube jest drugą najbardziej angażującą stroną internetową na świecie, ze średnim dziennym czasem przebywania wynoszącym 19 minut. W samych Stanach Zjednoczonych korzysta z niego 81% dorosłych, co jednocześnie czyni go najczęściej używaną platformą internetową.

Transmisja live jest trendem, co ważne, wcale nie trudnym do zrealizowania. Youtube to idealne miejsce dla realizowania transmisji na żywo.

Transmisja na żywo na YouTube

Live to trend obecny nie tylko na Facebooku i Instagramie. YouTube postawiło sobie live na żywo online za główny cel biznesowy. Nie wierzysz?

YouTube’s live streaming z słynnego festiwalu Coachella 2019 przyciągnął rekordową liczbę 82,9 mln widzów na żywo!

Chcesz aby Twoja firma wpasowała się w ten trend? Nic prostszego, warto skorzystać z tej opcji efektywnego wideo marketingu. W pierwszej kolejności pomyśl o tym, jakie treści chciałbyś “nadać na żywo”?

Czas transmisji!

Mamy kilka pomysłów na transmisję. Tak można zaangażować widzów:

  • pokazać swój produkt/usługę;
  • pokazać zakład pracy;
  • poprowadzić sesję pytań i odpowiedzi na żywo;
  • przeprowadzić ciekawą rozmowę np. z szefem;
  • porozmawiać z pracownikami np. w celu zareklamowania pracy w danej firmie.

Przykładowo, w trakcie trwania pandemii COVID-19 bardzo popularne były (i nadal są) transmisje na żywo na Youtube mszy świętych z kościołów na całym świecie. Obecnie tranbsmitowane są nawet Komunie święte, jako, że wiele osób chciałoby zobaczyć wydarzenie na żywo, a nie jest w stanie być obecnym w Kościele.

Możliwości jest wiele! Wszystko zależy od tego jaki masz cel biznesowy, jakie treści chcesz promować i jaki cel biznesowy sobie stawiasz.

Może masz już swój kanał na YouTube? W takim przypadku warto co jakiś czas skorzystać z możliwości transmisji na żywo. YouTube na pewno takie działania nam wynagrodzi, a my slużymy pomocą w jaki sposób z takiej opcji skorzystać.

 Transmisja na żywo na YouTube?  Pierwszy krok 

Transmisja na YouTube nie jest trudna. W pierwszej koleności oczywiście należy mieć konto na portalu. Po zalogowaniu na konto, wystarczy otworzyć swój kanał, w prawym górnym rogu pojawia się ikonka Utwórz,  a potem Transmituj na żywo.

Dokładną instrukcję znajdziesz w tym miejscu.

Jeśli Twój kanał nie jest jeszcze zweryfikowany, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zgłosić go do weryfikacji.

Włączenie pierwszej transmisji może potrwać do 24 godzin. Administrator sprawdza w tym czasie konto oraz kanał. Gdy funkcja ta zostanie włączona, kolejne transmisje będzie można rozpocząć od razu. W razie czego YouTube służy zawsze pomocą.

Pamiętaj! Podczas transmisji musisz stosować się do zasad i regulacji narzuconych przez serwis.

Transmisje na żywo w YouTube

Do transmisji na żywo używamy wyłączenie najlepszych kamer.

Pamiętaj o dobrej jakości obrazu i dźwięku 

W większości osoby na poważne zainteresowanie marketingiem video lub vlogami, wiedzą, że posiadanie konta oraz kanału na YouTube jest koniecznością.

Dzisiejszy użytkownik YouTube nie zainteresuje się transmisją o słabej jakości. Wymagania odbiorców rosną wraz z wzrostem poziomu poszczególnych streamingów.

Jeśli robisz prosty streaming, w którym chcesz głównie mówić – użyj swojej kamery internetowej. Jeśli myślisz o transmisji live na YouTube z komórki to UWAGA! streamowanie za pomocą urządzeń mobilnych jest możliwe dopiero jak masz na swoim kanale przynajmniej 1000 subskrybentów.

Oczywiście, jedną z najbardziej profesjonalnych opcji jest użycie profesjonalnego sprzętu do streamingu. W ten sposób masz pewność, że jakość streamingu będzie mozliwie najlepsza, a dźwięk nie będzie się rozjeżdżał. To najlepsza opcja, aby wypaść maksymalnie profesjonalnie.

Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, chętnie Tobie w tym pomożemy. Podłączymy kamery pod transmisję, przygotujemy Twoje konto oraz odpowiednią jakość dźwięku, tak, abyś nie musiał się martwić o stronę techniczną Twojego wydarzenia. W ten sposób Twój live będzie dokładnie taki o jakim sobie wymarzyłeś.

Jakość 4k

Warto wiedzieć, że streaming na platformie YouTube zapewnia nie tylko najwyższą jakość obrazu, ale i jest dostępny praktycznie wszystkich urządzeniach i platformach. To znaczne ułatwienie dla widzów. Jednym z przykładów, kiedy dostępność jest ważne, są np. streamingi z konkretnego wydarzenia, np. konferencji. Transmisje można oglądać  na komputerach, smartfonach, telewizorach Smart TV czy nawet konsolach do gier. Dzięki temu zapewnimy sobie duży zasięg widzów.

Co ważne, platforma YouTube obsługuje też streaming w jakości 4K.

Transmisja na platformie YouTube ma opcję nagrywania całości po czym można wrócić do tego co było transmitowane. Innymi słowy, nasze nagranie zostanie do obejrzenia dla innych widzów, którzy nie byli z nami live.

Dlaczego warto zainwestować w wideo marketing?

Transmisja na żywo na YouTube

Transmisja na żywo na YouTube to najgorętszy trend ostatnich lat. Wykorzystaj potencjał tego medium

Dlaczego warto skorzystać z transmisji na żywo na YouTube

  • dotrzesz do bardzo wielu różnych widzów;
  • YouTube jest znanym serwisem, który przyciąga potencjalnych klientów;
  • streaming na YouTube można oglądać w najlepszej jakości 1080p lub nieco „gorszej”720p, 480p, 360p, 240p,
  • streaming na YouTube można cofnąć w jego trakcie, to tzw. funkcja DVR .
  • transmisję YouTube można udostępnić na dowolnej stronie internetowej, na Facebooku i Twitterze,
  • YouTube możesz oglądać z dowodnego urządzeni, np. komputera, tabletu, smarfona, a nawet konsoli do gier😊
  • na YouTube twoi widzowie mogą być zaangażowani, mogą np. zadawać pytania;
  • każda transmisja jest zapisywana, co pozwala umieścić ją na swoim kanale.

Streaming świetnie sprawdza się na wszelkiego rodzaju eventach, wydarzeniach kulturalnych, sportowych, koncertach muzycznych, konferencjach, czy spotkaniach. Kamery można ustawić praktycznie wszędzie, nagrywane treści mogą być bardzo różne.

Chcesz nagrać transmisję na żywo na YouTube z Link Media?

Przygotuj swoje podstawowe informacje:

  • powiedz nam o jaki event chodzi?
  • gdzie i kiedy będzie dane wydarzenie realizowane?
  • przygotuj ważne informacje techniczne, np. liczbę kamer ( czy mają stać w miejscu, czy się poruszać itd.)
  • kto będzie odbiorcą Twojego wydarzenia? Kto będzie widzem? Ilu widzów się spodziewasz?

Transmisja na żywo na YouTube Gdańsk

Link Media to firma zlokalizowana w Gdańsku, ale z współpracującym gronem operatorów w całej Polsce. Jesteś zainteresowany transmisją na żywo w Gdańsku, a może myślisz o innym miejscu w Polsce?

Zapraszam do skontaktowania się z firmą Link Media.

Robimy różne transmisje, posiadamy odpowiednie kamery i sprzęt, dzięki któremu możesz dowolnie wykorzystać swoje możliwości w  mediach społecznościowych.

Zapewniamy Klientom kompleksową obsługę wydarzenia. Posiadamy kamery, miksery, doświadczoną ekipę. Oferujemy transmisje i nagrania w jakości Full HD i 4K wykorzystując wyłącznie kamery broadcastowe. Posiadamy swoje mikrofony oraz cyfrowe urządzenia pro-audio, dzięki czemu wiemy, ze dźwięk będzie idelanie  synchronizowany  z obrazem.

Finalna cena transmisji zależy od nakładu pracy. Słuzymy pomocą przy bezpłatnej wycenie.

Zapraszamy do bezpłatnej wyceny transmisji na żywo!

Autor: Agata Panas