Jak pewnie wiesz, YouTube to niekwestionowany „król filmów”. Szacuje się, że z tego medium korzysta obecnie 2,24 miliarda użytkowników. Jeśli chciałbyś zdobyć przynajmniej kilka okruszków z tego tortu warto podążać za trendami i pomyśleć o skutecznej i dobrej transmisji na żywo.

YouTube jest drugą najbardziej angażującą stroną internetową na świecie, ze średnim dziennym czasem przebywania wynoszącym 19 minut. W samych Stanach Zjednoczonych korzysta z niego 81% dorosłych, co jednocześnie czyni go najczęściej używaną platformą internetową.

W jakie trendy warto się wpasować, aby zaistnieć na tej platformie?

Transmisja na żywo na YouTube

Streaming na żywo to trend obecny nie tylko na Facebooku i Instagramie. YouTube postawiło sobie transmisje na żywo online za główny cel biznesowy. Nie wierzysz?

YouTube’s live streaming z słynnego festiwalu Coachella 2019 przyciągnął rekordową liczbę 82,9 mln widzów na żywo!

Chcesz aby Twoja firma wpasowała się w ten trend? Nic prostszego. W pierwszej kolejności pomyśl o tym, co chciałabyś „nadać na żywo”?

Mamy kilka pomysłów – można:

  • pokazać swój produkt/usługę;
  • pokazać zakład pracy;
  • poprowadzić sesję pytań i odpowiedzi na żywo;
  • przeprowadzić ciekawą rozmowę np. z szefem;
  • porozmawiać z pracownikami np. w celu zareklamowania pracy w danej firmie.

Przykładowo, w trakcie trwania pandemii COVID-19 bardzo popularne były (i nadal są) transmisje na żywo na Youtube mszy świętych z kościołów na całym świecie.

Możliwości jest wiele! Wszystko zależy od tego jaki masz cel biznesowy i na czym najbardziej Tobie zależy.

Jak transmitować na żywo na YouTube?

Transmisja na YouTube nie jest trudna. Wystarczy otworzyć swój kanał, w prawym górnym rogu pojawia się ikonka Utwórz,  a potem Transmituj na żywo.

Dokładną instrukcję znajdziesz w tym miejscu.

Jeśli Twój kanał nie jest jeszcze zweryfikowany, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zgłosić go do weryfikacji.

Włączenie pierwszej transmisji może potrwać do 24 godzin. Gdy funkcja ta zostanie włączona, kolejne transmisje będzie można rozpocząć od razu.

Pamiętaj! Podczas transmisji musisz stosować się do zasad i regulacji narzuconych przez serwis.

Pamiętaj o dobrej jakości obrazu i dźwięku

Pewnie już wiesz, że dzisiejszy użytkownik YouTube nawet nie zainteresuje się transmisją o słabej jakości. Wymagania odbiorów rosną wraz z wzrostem poziomu poszczególnych streamingów.

Jeśli robisz prosty streaming, w którym chcesz głównie mówić – użyj swojej kamerki internetowej. Jeśli myślisz o transmisji live na YouTube z komórki to UWAGA! streamowanie za pomocą urządzeń mobilnych jest możliwe dopiero jak masz na swoim kanale przynajmniej 1000 subskrybentów.

Oczywiście, jedną z najbardziej profesjonalnych opcji jest użycie profesjonalnego sprzętu do nagrywania. W ten sposób masz pewność, że jakość streamingu będzie idealna, a dźwięk nie będzie się rozjeżdżał.

Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, chętnie Tobie w tym pomożemy. Podłączymy kamery pod transmisję, przygotujemy odpowiednią jakość dźwięku, tak, abyś nie musiał się martwić o stronę techniczną Twojego wydarzenia.

Dlaczego warto zainwestować w wideo marketing?

Transmisja na żywo na YouTube

Transmisja na żywo na YouTube to najgorętszy trend ostatnich lat. Wykorzystaj potencjał tego medium

Dlaczego warto skorzystać z transmisji na żywo na YouTube

  • dotrzesz do bardzo wielu różnych odbiorców;
  • YouTube jest znanym serwisem, który przyciąga potencjalnych klientów;
  • live na YouTube można oglądać w najlepszej jakości 1080p lub nieco „gorszej”720p, 480p, 360p, 240p,
  • stream na YouTube można cofnąć w jego trakcie, to tzw. funkcja DVR .
  • transmisję YouTube na żywo można udostępnić na dowolnej stronie internetowej, na Facebooku i Twitterze,
  • YouTube możesz oglądać z dowodnego urządzeni, np. komputera, tabletu, smarfona, a nawet konsoli do gier😊
  • twoi widzowie mogą być zaangażowani, mogą np. zadawać pytania;
  • każda transmisja jest zapisywana, co pozwala umieścić ją na swoim kanale.

Chcesz nagrać transmisję na żywo na YouTube z Link Media? Przygotuj podstawowe informacje:

  • powiedz nam o jaki event chodzi?
  • gdzie i kiedy będzie dane wydarzenie realizowane?
  • przygotuj ważne informacje techniczne, np. liczba kamer ( czy mają stać w miejscu, czy się poruszać itd.)
  • kto będzie odbiorcą Twojego wydarzenia?

Transmisja na żywo na YouTube Gdańsk

Link Media to firma zlokalizowana w Gdańsku, ale z współpracującym gronem operatorów w całej Polsce. Jesteś zainteresowany transmisją na żywo w Gdańsku, a może myślisz o innym miejscu w Polsce?

Zapraszam do skontaktowania się z firmą Link Media. Robimy różne transmisje, które możesz dowolnie wykorzystać w Twoich mediach społecznościowych.

Zapraszamy do bezpłatnej wyceny!

Autor: Agata Panas