Wideo w mediach społecznościowych to podstawa. Bez „ruchomych obrazków” trudno o rozbudowanie swoich profili w mediach społecznościowych. Tym bardziej, że wideo marketing to najprostszy sposób na budowanie zasięgów organicznych, czyli darmowych. Zakładając, że masz już swój film reklamowy warto pomyśleć o tym, jak i gdzie najlepiej go dystrybuować. Podpowiem jak i gdzie promować film reklamowy. 

W tym artykule dowiesz się gdzie i w jaki sposób promować film reklamowy. 

Pytanie “gdzie i jak promować filmu reklamowy” najlepiej zadać sobie zanim zabierzemy się za jego realizację. Kanały dystrybucji w  dużej mierze będą zależeć od tego jaki cel chcemy osiągnąć. W większości Nasi klienci chcą wypromować swój obiekt, usługi lub produkt robiąc to w sposób atrakcyjny,  wzbudzający zaangażowanie.

Niezależne od obranego celu, warto aby zainwestowane w wideo marketing środki przyniosły nam maksymalny zwrot. Podpowiadamy jakie narzędzie wykorzystać i jak to poprawnie zrobić.

Wrzuć film reklamowy na stronę internetową

Choć zlecenie i zrealizowanie filmu wymagna trochę wysiłku, to niestety sam wykonany film na niewiele się zda, jeśli nikt go nie zobaczy. Dlatego musimy naszej produkcji nieco pomóc, tak, aby obejrzało ją możliwe wiele osób. Schowanie naszej produkcji do przysłowiowej “szuflady” mija się w celem.

Film wizerunkowy to najlepszy sposób na przestawienie walorów swojej firmy, usługi, produktu itd. Jest dużo atrakcyjniejszy w odbiorze niż słowo pisane. Dlatego w pierwszej kolejności, wrzuć wideo na swoją stronę internetową.

Wypromuj swój film reklamowy na Facebooku

Niby banalne rozwiązanie, ale zanim wrzucisz swój film, pomyśl o kilku kwestiach.

  • Wrzucamy film bezpośrednio na Facebooka, a nie przez inne portale jak np. YouTube, czy Vimeo. Facebook i YouTube to konkurencja, wobec czego wrzucony film z YT po pierwsze nie wyświetli się odbiorcom w aktualnościach, a po drugie nie będzie nam dostarczał dobrych zasięgów. Innymi słowy, mniej osób zobaczy nasz film reklamowy.
  • Pomyślmy o napisach. Napisy do naszego filmu można zrobić samodzielnie lub zamówić u firmy, która robi nam film (Link Media oferuje napisy do filmów😊). Po co napisy? 85% użytkowników Facebooka przegląda profile z wyłączonym dźwiękiem (digday.pl), bo np. użytkownicy przeglądają profile w komunikacji miejskiej lub w pracy😊 Jeśli nasz film bez dźwięku jest niezrozumiały, nie osiągniemy zamierzonego celu.
  • Wybierz optymalny czas na publikację wideo. Zajrzyj w statystki swojego profilu i zobacz, kiedy Twoi fani są najbardziej aktywni. Możesz skorzystać z gotowych opracowań firm badających zachowania w mediach społecznościowych.

    Prowadzenie konta Facebook

    Posty na Facebooka

  • Reklama na Facebooku

Film, zwłaszcza prezentujący produkt, usługę, obiekt, warto promować za pomocą reklamy Facebook ADS. Taki content jest atrakcyjniejszy niż statyczne zdjęcie, a co za tym idzie, będzie chętniej oglądany przez użytkowników.

  • Poproś o udostępnienie

Masz fajny film, warto się nim pochwalić. Nie krępuj się prosić znajomych lub osoby, które lubią Twój fanpage o udostępnienie filmu. Ludzie zazwyczaj są przychylni i chętnie wspomagają działania innych. Może odwdzięczysz się tym samym?

Poproś znajomych o udostępnienie posta

 

P.S Pamiętaj, aby prośbę o udostępnienie zmieniać w treści wiadomości (np. odnosząc się do każdego z jego imienia i nazwiska lub pisząc parę słów od siebie). Jeśli będziesz wysyłał tą samą treść, Facebook pomyśli, że spamujesz i Ciebie zablokuje.

  • Grupy na Facebooku

Możesz udostępnić swój film na grupach Facebookowych. Dzięki temu pokażesz się szerszemu gronu odbiorców. Przykładowo masz gotowy film o tym, jak w tradycyjny sposób wytarzasz naturalne sery. Wybierz grupy, w których rozmawia się o zdrowym odżywianiu lub tradycyjnych produktach spożywczych. Włącz się w dyskusję, przy okazji chwaląc się swoimi wyrobami.

Wrzuć film na swój kanał na YouTube

YouTube to najbardziej znany kanał na którym można skutecznie dystrybuować treści wideo. W przeciwieństwie do Facebooka, tu użytkownicy docenią dłuższe, wartościowe treści. Kanał na You Tube to świetne miejsce na na filmy cykliczne np. poradnikowe.

Przykładem kanał Leroy Merlin.




Podobnie jak na Facebooku i na You Tube nie zapominaj o napisach do filmu! Dodaj też odpowiednie opisy i tagi. Dodatkową korzyścią umieszczenia filmów na YT jest wzmocnienie pozycji swojej strony w wyszukacie Google (YT należy do Google).

Wideo Mail

Regularnie wysyłasz newsletter, ale mało kto go czyta? Nic dziwnego, ludzie codziennie dostają dziesiątki wiadomości do skrzynki i, nie ukrywajmy, większość z nich usuwają bez czytania. Wyróżnij się na tle innych i zaproponuj odbiorcom coś nowego. Wideo w email marketingu to trend, z którego chętnie korzystają najlepsi marketerzy. Już sama zachęta w temacie wiadomości np. zobacz wideo, sprawdź film zwiększa szanse na otwarcie Twojej wiadomości. Według danych Antonimo.com, taki tytuł powoduje, że aż 19% więcej odbiorco w otworzy maila!

Komunikacja wewnętrzna

Wykorzystaj potencjał swoich pracowników! Jeśli masz Intranet wrzuć film do wewnętrznej sieci. Jeśli nie masz, skorzystaj z potencjału swoich pracowników i poproś ich o udostepnienie filmu na swoich profilach.

Telebim w firmie

Telebim to idealne miejsce na wykorzystanie Twojego filmu! Masz w firmie poczekalnie, miejsce w którym gromadzą się Twoi klienci? Pokaż im swoje materiały wideo (koniecznie z napisami), a możesz być pewny, że nikt nie przejdzie obok takiej reklamy obojętnie. Telebim to wspaniałe miejsce na dystrybucję filmów promocyjnych przedstawiających życie w firmie, pracowników, oferowane usługi. W takim miejscu świetnie sprawdzą się dłuższe formy.

To tylko kilka pomysłów, gdzie i jak możesz wykorzystać swój film. Jeśli jesteś zainteresowany wideo marketingiem dla swojej firmy, zachęcamy do kontaktu.

Autor: Agata Panas

Foto: Freepik.com

POLECAMY TAKŻE:

Film z drona. Dlaczego warto robić ujęcia z lotu ptaka?