Film produktowy to nic innego, jak przedstawienie produktu w wersji filmowej. Taki sposób reklamy powoduje, że nasz produkt staje się atrakcyjniejszy w odbiorze, co w efekcie bardziej zachęca klienta do zakupu niż czytanie suchego opisu.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto zainwestować w film produkowy.

Filmy produktowe to niewątpliwie najlepszy rodzaj reklamy. W końcu żyjemy w kulturze obrazkowej, wolimy coś zobaczyć niż o czymś czytać. Dzięki rozwojowi technologicznemu i wyobraźni twórców mamy nieograniczone możliwości w przedstawieniu naszego produktu. Dobry film może zastąpić klientowi wizytę w sklepie stacjonarnym. A to szczególnie ważne, w czasach pandemii, gdzie większość klientów przeniosła się do świata e-commerce.

Wideo skutecznie tłumaczy

Dziś odbiorca chce mieć informacje szybko i od ręki. Jeśli szuka nowej trampoliny dla dziecka, to chce wiedzieć jak jest szeroka, jaki ma udźwig, jak się ją montuje. Czy ktoś z nas ma ochotę przebrnąć w poszukiwaniu tych informacji przez 10 stron instrukcji?! Oczywiście, że nikt nie ma na to czasu. Odpalamy film na YoTube i … widzimy wielkość trampoliny (w stosunku do stojącego obok człowieka), widzimy udźwig (w końcu skacze po niej dwóch barczystych panów) i widzimy, jak szybko i sprawnie się ową trampolinę montuje. Takie wideo w 3 minuty potrafi całkiem sporo wytłumaczyć.




Film produktowy budzi emocje

Jak mówią eksperci od reklam, dziś nie sprzedaje się produktu tylko emocje. Nie sprzedajemy zwykłego ubranka dla psa, tylko ten moment, kiedy idziemy z naszą „pięknością” po osiedlu budząc zachwyt pozostałych spacerowiczów. Nie kupujemy zwykłej puszki coli. Kupujemy to, co widzieliśmy w reklamie, czyli wspaniale chwile przy leśnym ognisku w gronie przyjaciół – oczywiście, z puszką coli w ręku. Prezentując nasz produkt, możemy przekazywać emocje, wartości, wszystko, to, co chcemy dodać od siebie, czego nie da się ująć na statycznym zdjęciu.




Wideo skraca dystans

Wideo jest pośrednią formą między dotknąć, a spojrzeć. Nie widzimy wprawdzie danej rzeczy fizycznie w sklepie, ale możemy ją całkiem dobrze poznać. Dzięki temu uzyskujemy niezbędne informacje, potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie.  Dodatkowo, odciążamy personel naszego sklepu, który nie musi za każdym razem odpowiadać na maile/telefony dotyczące szczegółów produktu.

Film produktowy

Film łatwiej się zapamiętuje

Filmy są atrakcyjniejsze w odbiorze, dlatego dłużej je pamiętamy. Im większe emocje, estetyczniejszy obraz, tym łatwiej i na dłużej zapamiętujemy widziany film.

Zwiększenie ruchu na stronie

Dla bardzo wielu zapytań w wyszukiwarce, Google jako wyniki wyświetla filmy. Wykorzystajmy ten fakt i wyprzedźmy naszą konkurencję. Dzięki temu trafimy do szerszego grona odbiorców.

Film sprzedaje!

Filmy produktowe po prostu się opłacają. Profesjonalny, idealnie dopasowany do produktu film jest inwestycją, którą należy rozważyć. Dzięki nim, wychodzimy do klienta, pokazujemy, że jest dla nas ważny. Przedstawiamy go z naszym produktem, dzięki czemu „nie sprzedajemy kota w worku”.




Film produktowy daje nam przewagę wobec konkurencji

Film produktowy może być naszą przewagą wobec konkurencji, która oferuje podobne do nas produkty. Sklep e-commerce, który inwestuje w filmy produktowe będzie dla nas atrakcyjniejszy niż sklep bazujący na tekście i podstawowych obrazkach. Rezygnując z tej możliwości, zmniejszamy  szanse na rozwój, ustępując miejsca innym. Pamiętajmy również o tym, że oprócz sprzedaży, filmy także budują naszą markę i wizerunek.

Film produktowy cena

Cena filmu produktowego jest różna, w zależności od stopnia zaawansowania, od wkładu pracy itd. Jednak inwestycja na pewno się opłaci!

Jeśli jesteś zainteresowany bezpłatną wyceną, zapraszamy do kontaktu. Chętnie wycenimy Twój projekt lub podpowiemy, jaki film najlepiej się u Ciebie sprawdzi.

Autor: Agata Panas