Filmy instruktażowe to znakomite uzupełnienie działań marketingowych marki. Mają za zadanie wyjaśnić działanie danego produktu, czy usługi. Dla wielu Klientów przedstawienie funkcjonalności czy możliwych zastosowań jest kluczowe przy podjęciu decyzji kupna.

W tym artykule dowiesz się po co Twojej marce film instruktażowy? 

Film instruktażowy to świetny pomysł na promocję Twoich produktów. Dzięki niemu jesteś w stanie w przystępny  i atrakcyjny sposób wyjaśnić Klientowi obsługę urządzenia, czy produktu i sprawić, że szybciej zdecyduje się na zakup. A co najważniejsze, użytkownicy są trzy razy bardziej skłonni do obejrzenia wideo instruktażowego na YouTube, niż do zapoznania się z instrukcją w formie pisanej (źródło: Google/Ipsos Connect, Human Stories Study). Dzięki temu łatwiej trafisz do swojego potencjalnego odbiorcy.

WAŻNE: Przede wszystkim większość widzów ogląda filmy instruktażowe przed zakupem towaru lub usługi.

Dla kogo film instruktażowy jest odpowiedni?

Film instruktażowy nadaje się dla praktyczniej każdej branży.  Dlatego wszędzie, gdzie jako marka chcemy pochwalić się wiedzą na temat sprzedawanych, czy oferowanych przez nas usług czy produktów warto takie wideo wykorzystać!

Przykładny poniżej:)

Film instruktażowy wykonany dla Kliniki Leczenia Niepłodności. Położna opowiada o tym, jak prawidłowo przygotować się do ciąży, ponieważ zajmuje się tym teamtem zawodowo.  Dzięki temu w nienachalny sposób “reklamujemy” usługi badań ginekologicznych w Klinice. Dodatkowo, chwalimy się kompetentnym i merytorycznym zespołem.

Film o tym, jak nałożyć dekoracyjne tynki strukturalne na ściany. To jedne z wielu porad, które znajdziemy na kanale sklepu budolwanego.

Film instruktażowy dla opiekunów osób starszych. W prosty sposób przedstawia instrukcję podniesienia podopiecznego z wózka na łóżko. To znakomity film szkoleniowy dla osób, które chcą zostać opiekunami.

Film instruktażowy wykonany w wersji animowanej. Instruktaż dla potencjalnego Dawcy szpiku.

Bardzo chętnie oglądane przez użytkowników są przepisy kulinarne na YouTube. Tym razem sieć sklepów spożywczych zrobiła film o przepisie na zielone babeczki Wielkanocne. Filmy instruktażowe-kulinarne to hit ostatnich czasów. Ze względu na ten fakt robi je większość producentów produktów spożywczych.

Film i jego funkcje

Najważniejszą funkcją filmu instruktażowego jest przekazanie zaawansowanej wiedzy o danym produkcie czy usłudze. Nie jest to film reklamowy, gdzie przekonujemy Klienta do zakupu.

Taki rodzaj wideo to okazja do pochwalenia się wiedzą, którą posiada firma  na temat swoich produktów.

Dodatkowo, informacje zawarte w filmie instruktażowym budzą większe zaufanie niż słowo pisane. Jako Klienci doceniamy to, że ktoś nie chce nam sprzedać przysłowiowego „kota w worku” tylko otwarcie pokazuje swoje produkty.

Częściej kupujemy produkty, które znamy z filmów instruktażowych. Według wielu badań,  klient wybiera produkt, który zna lub, który wcześniej widział.

Pokazujemy wady innych, konkurencyjnych produktów. Oczywiście, nie robimy tego nachalnie, jednak wyeksponowanie walorów naszego produktu czy usługi, wskaże na słabości firm konkurencyjnych.

Film instruktażowy co to

Filmy instruktażowe to znakomite uzupełnienie działań marketingowych marki

Film instruktażowy. Jak to zrobić?

Filmy instruktażowe są średniej długości, trwają z reguły od 30 sekund do kilku minut. Zbyt długa treść może znudzić odbiorę, a zbyt krótka nie dostarczy mu niezbędnych informacji. Warto wybrać osobę, która będzie grała „główną rolę”. Może to być pracownik firmy lub wynajęty aktor. Potrzebny jest bohater z charyzmą tzw. osoba medialna, która lubi występy przed kamerę. Ważne, aby scenariusz był napisany w przystępny sposób. Wiedza ekspercka jest na wagę złota, jednak musimy wziąć pod uwagę, że ogląda nas ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia o danych produkcie. Film powinien być atrakcyjny w odbiorze, świetnym pomysłem jest zastosowanie animacji.

Jeśli mamy już gotowy materiał można go dystrybuować w wielu miejscach m.in w Social Mediach, na kanale YouTube, na stronie internetowej lub w Newsletterze jako uzupełnienie contentu.

Film produktowy cena

Cena filmu instruktażowego zależy od jego poziomu skomplikowania. W niektórych przypadkach sprawdzi się bardzo prosty film z jednym mówiącym ekspertem. Czasem warto wykonać trochę więcej zdjęć, dodać efektowne ujęcia z drona, czy muzykę. Najdroższe są filmy instruktażowe wykonane metodą animacji. Wymagają one sporo pracy i umiejętności dobrego grafika.

Jedno jest pewna, taka inwestycja na pewno się opłaci!

Jeśli jesteś zainteresowany bezpłatną wyceną, zapraszamy do kontaktu. Chętnie wycenimy Twój projekt lub podpowiemy, jaki film najlepiej się u Ciebie sprawdzi.

Autor: Agata Panas